Ambulansen, vilket roligt jobb!






Jag har åkt ambulans hela dagen idag, fått vara med och kolla hur dem jobbar och hjälpt till med lite småpyssel. Morgonen började med att byta om fort och sedan iväg på en körning. Sen rullade det på under dagen med snabb fart, sirener och blåljus. Så jäkla kul, haft en lärorik dag, nästan så att man kanske får sig en tankeställare?? Hm..

Absolut bästa dagen på hela LIA-perioden, och egentligen har det ju inte så mycket med min utbildning att göra i nuläget haha. Om jag inte kommer och blir deras nya administrativa chef där haha. 
Ambulansen är verkligen ett spännande arbete, jag ville inte gå hem när dagen var slut. Känner mig jätte glad, hade iaf en rolig dag på praktiken!! Synd att jag inte kunde vara där resterande vecka, istället blir det arkivet med hyllor av journaler.


 

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

God morgon tjejen! Du var ju supersnygg i ambulanskläder. :)

Du kanske ska sadla om och blir ambulanssjuksköterska i stället? Men usch vad mycket otäckt de får se och vara med om.

Känner du att du vill - så go for it! =)

Kram och ha en trevlig helg nu gumman!

2008-10-24 @ 09:44:47
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: micke

Snygg tjej! Alla hälsar att du passar bra i de gröna kläderna. Puss puss

2008-10-24 @ 17:26:11
URL: http://berglings.pixyblog.com/
Postat av: Sandra

Ja nu är snart mamma Sandra här ;) Haha, va gammalt det låter. Eller mer vuxet :P Fast man gör sig ju inte äldre än vad man är, eller hur det är. Haha. Det finns ett helt liv kvar även efter graviditeten och barnaåren så det är skönt, så mkt skoj hinner vi fortfarande med :)

Hur har din helg varit då vännen? Häftigt att få vara på akuten, där lär man sig säkert jättemycket!

Kramkramkram

2008-10-26 @ 10:31:04
URL: http://s860425.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0